Generel info om skolen

Holmsland Skole er beliggende i naturskønne omgivelser mellem hav og fjord, hvor motion, bevægelse, læring og høj faglighed spiller en stor rolle i hverdagen.

Holmsland Skoles historie går tilbage til år 1965. Skolen har  i år 2022 73 elever fra børnehaveklasse -6.klasse og en engageret personalegruppe. Den nye skolereform stiller krav til høj faglighed, leg og bevægelse samt social udvikling - og her er Holmsland Skole med i toppen.

”Holmsland Skoles fundament er anerkendende kommunikation. Vi vil det sunde læringsmiljø for den enkelte og fællesskabet. Et miljø, hvor der skabes mulighed for, at kompetencer anvendes og udvikles i kendte og nye sammenhænge. Ved individuel såvel som ved fælles læring opnår vi ny viden og kreativitet.
Vi har fokus på social ansvarlighed, og alle bidrager til udviklingen af et inkluderende fællesskab, hvor der er mod til og respekt for forskellighed.
Den menneskelige og faglige ballast udvikles således, at den enkelte formår at indgå og bidrage til et demokratisk samfund i stadig udvikling. Målet er glade børn i høj faglig og social udvikling.”

Skolen er gennem de sidste år blevet renoveret, så børn og personale arbejder i flotte, lyse klasselokaler - endvidere findes gode faglokaler til natur og teknik, billedkunst og sløjd sætter sit præg på skoledagen. På IT-området er man særdeles godt med. Skolen har eget mediatek med ikke færre end 50 enheder med internetadgang.

Skolegården har legepladser, multibane og fodboldbaner, som lægger op til en masse fysisk aktivitet.

Når skoledagen er forbi, går eleverne direkte i skolens SFO "Regnbuen", som er en tilbygning til selve skolen. Bevægelse, udeliv og kreativitet spiller også her en vigtig rolle. Regnbuen  modtager børn fra børnehaveklasse - 3.klasse.